ENGLISH
HomeWie we zijnWat we doenOnze aanpakSuccesbewakingNieuwContact

arrow Behoud merk in de FMCG

   

In het FMCG (Fast Moving Consumer Goods) landschap staan steeds meer merken onder druk onder invloed van PL (Private Label) van de diverse retailers. Wij hebben recentelijk een onderzoek uitgevoerd naar de ontwikkelingen van PL binnen de retail markt onder andere op basis van diverse interviews met PL- en merkfabrikanten.

Uit dit onderzoek bleek dat het PL assortiment de afgelopen drie jaar met gemiddeld 31% toegenomen is. De retailer bepaalt wat in het schap gebeurt, vaak in het voordeel van PL.

Door de economische crisis en de prijzenoorlog is prijs daarbij ook een belangrijk argument geworden in het voordeel van PL. Dit heeft uiteindelijk consequenties voor het schap. PL zal in aandeel toenemen en merken die niet nummer één of twee zijn in de categorie, zullen verdwijnen. Met name voor MKB bedrijven met
B-merken heeft dit belangrijke consequenties.

Wij kunnen deze bedrijven helpen in het maken van strategische marketingkeuzes, noodzakelijk voor de overleving van het merk. Afhankelijk van de context van een bedrijf en de specifieke situatie voeren wij een gedegen analyse uit van de in- en externe situatie, vertalen wij deze naar een marketingstrategie en geven wij ondersteuning in de communicatie van deze gekozen strategie naar de markt.

Meer weten over het onderzoek of ondersteuning? Neem contact op met:

info@va-p.nl